جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 19 April 2024

    مدیر کل بهزیستی خوزستان :باید به جای نگاه ترحم آمیز فرصت مساوی برای معلولان فراهم گردد

    مدیر کل بهزیستی خوزستان :باید به جای نگاه ترحم آمیز فرصت مساوی برای معلولان فراهم گردد

     
     

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان گفت: نباید نگاه ترحم آمیز به معلولان داشت و برای توانمندسازی و ایجاد فرصت های مناسب شغلی و اجتماعی برای آنها  باید شرایط مساوی بین افراد عادی جامعه و معلولان ایجاد شود. 'غلامرضا صدیقی راد' عصر پنج شنبه در مراسم روز جهانی معلولان که در محل تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد گفت: معلولان استعدادها و توانایی های بسیاری دارند که برای شکوفایی این استعدادها باید شرایط و امکانات مورد نیاز برای آن ها فراهم شود.

    وی گفت:نیاز نیست برای معلولان امکاناتی مثل ورزشگاه و یا سینمای مجزا ساخته شود، بلکه می توان با مناسب سازی محیط های شهری معلولان نیز مانند افراد سالم از امکانات موجود در این محیطها استفاده نمایند.

    صدیقی راد اظهار کرد :در حال حاضر 23 هزار خانواده و74 هزار معلول در سازمان بهزیستی استان تشکیل پرونده داده و بیش از یک هزار و 100 نفر از معلولان استان در مقاطع لیسانس تا دکترا در حال تحصیل در دانشگاه ها هستند که تمامی هزینه تحصیل این دانشجویان را بهزیستی پرداخت می کند.

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان گفت: یکی از طرح های اجرا شده در سازمان بهزیستی ،اجرای آزمایش های ژنتیکی برای زوج های جوانی است که در خانواده سابقه معلولیت داشته باشند.

    صدیقی راد با اشاره به اینکه معلولان باید در حد امکان به توانایی های خود بیفزایند گفت:بزرگترین توانایی یک فرد علم و دانش است و معلولان باید در این بخش تلاش بسیاری داشته باشند.

    گفتنی است دراین مراسم تعدادی از مسئولان استانی و جمعی از خانواده جامعه معلولان استان حضور داشتند و در پایان این مراسم از اعضای فعال جامعه معلولان و مدال آوران معلول بازهای پارا آسیایی اینچئون کره جنوبی تقدیر شد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز117
    دیروز724
    این هفته3560
    این ماه7923
    کل485736

    1403-02-01