جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday, 29 March 2024
    Previous Next

    مدیر کل بهزیستی استان خوزستان: صدور پایان کار ساختمانها باید منوط به رعایت ضوابط مناسب سازی باشد

    مدیر کل بهزیستی  استان خوزستان:

    صدور پایان کار ساختمانها باید  منوط به  رعایت ضوابط مناسب سازی باشد

    مدیر کل بهزیستی خوزستان روز پنجشنبه در نخستین همایش مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین و جانبازان با حضور سید محمد موسوی ،مقام مشورتی سازمان ملل متحد در امور معلولین و عضو دپارتمان اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد ،شهردار اهواز ،رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز و جمعی از مسئولان استانی  در سرسرای تالار مجتمع فجر اهواز  بیان کرد: صدور پایان کار  برای ساختمانها و اماکن عمومی از سوی شهرداریها بایدمنوط به رعایت ضوابط مناسب سازی  باشد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان غلامرضا صدیق راد گفت: باید با ایجاد فرصتهای برابر شرایطی فراهم آوریم تا معلولان و افراد با نیازهای خاص همچون افراد سالم از امکانات استفاده کنند.

    وی افزود:بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا و سایر کشورهای صنعتی  ساختمانهای جدید با رعایت استانداردهای مناسب سازی ساخته شدند و ساختمانهای قدیمی را شروع به مناسب سازی کردند.

    صدیق راد تاکید کرد:باید به ساختمانهایی که ساخته می شوند  در صورتی پایان کار داده شود که اصول مناسب سازی را رعایت کرده باشند و ساختمانهای قدیمی نیز با همکاری همه دستگاهها مناسب سازی شوند.

    مدیر کل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: سامانه ای با عنوان "معبر" به شماره پیامکی  3000012322   به منظور طرح مشکلات مردم در خصوص مناسب سازی معابر و اماکن عمومی  راه اندازی شده که  از طریق این سامانه پیامکی شکایات  پیگیری شده و ظرف 72 ساعت توسط کمیته مناسب سازی استان به دستگاه متخلف  اخطار داده و نتیجه برای پیگیری کننده پیامک خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه حدود  30 در صد از اماکن عمومی و دستگاههای دولتی در سطح کشور مناسب سازی شده است بیان کرد:کمیته مناسب سازی استان به طور مستمر در دستگاهها و اماکن عمومی تردد و ارزیابی  و نمره گذاری می کنند که براین اساس بخشی از امتیاز شاخصهای عمومی و اختصاصی  دستگاهها  به مناسب سازی  تعلق می گیرد.

    صدیق راد در پایان خاطر نشان کرد: شهرداریها و دستگاهها طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موظف  به مناسب سازی محیط و مبلمان شهری هستند.

    مقام مشورتی در امور معلولین و عضو دپارتمان اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد:

    معلولیت یک محدودیت تن است و همین  مساله عامل سازندگی معلولان است

    مقام مشورتی در امور معلولان و عضو دپارتمان اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد در این همایش گفت:معلولیت یک محدودیت تن است و همه انسان ها را با آن روح خدایی ،آن روحی که منشا فطری داردقالب گیری کرده اند و  فرق فرد معلول با انسان  سالم در محدودیت تن است و همین محدودیت  عامل سازندگی معلولان است.

    سید محمد موسوی  بیان کرد: معلول  با آموزش می تواند نقش سازنده تری نسبت به افراد سالم داشته باشد به شرطی که بسترش را فراهم کنیم .

    وی افزود:قانون جامع حمایت از  حقوق معلولان غیر از مناسب سازی  5 حقوق  دیگر مانند شغل ،بهداشت و آموزش برای معلولان   در نظر گرفته است که معلولان  در صورت  برخوردار بودن از این حقوق می توانند حضور اجتماعی  فعال داشته باشند.

    موسوی ،مدیر عامل کارخانه فیروز با اشاره به اینکه 92 درصد از کارکنان این کارخانه  معلول هستند،افزود: معلولان می توانند بهترین صنعتگر باشند و این مساله را در کارخانه محصولات بهداشتی فیروز  به اثبات رسانده ایم و بر خلاف سرمایه داری غربی و شرقی  که بر سود بیشتر استوار است ما "سرمایه داری الهی برکت محور "را بنا نهاده ایم.

    رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز:

    فرهنگ سازی در خصوص احترام به حقوق معلولان یکی از ضرورت هاست

    رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز  بیان کرد:فرهنگ سازی در خصوص احترام به حقوق معلولان یکی از ضرورت هاست.

    محمد جعفر فلسفی با اشاره به اینکه یکی از نشانه های توسعه یافتگی مناسب سازی محیط تردد معلولان است، گفت:  همه دستگاهها در امر مناسب سازی مسئولند و هیچ ارگان و دستگاهی نمی تواند در این خصوص  سلب مسئولیت نماید.

    وی افزود:تشکیل ستاد مناسب سازی شهرداری در دستور کار قرار دارد و با ید با عزم جدی در بودجه بندی دستگاهها ،اعتبارات مناسب سازی مد نظر قرار گیرد.

     

     

     

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز643
    دیروز613
    این هفته3133
    این ماه10628
    کل476908

    1403-01-10