پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    در رسانه|کودک کار حادثه دیده شهرستان کارون زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند

    اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: ۲ کودک کاری که در شهرستان کارون بر اثر تصادف، آسیب دیده بودند، زیرپوشش حمایت روانی ، اجتماعی و معیشتی بهزیستی قرار گرفتند.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان محمد رضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در تماس و گزارش مردمی، مبنی بر تصادف ۲ کودک کار در شهرستان کارون، تیم اورژانس اجتماعی با انجام تحقیقات محلی از بیمارستان ها و کلانتری، مشخصات ۲ کودک مذکور را به دست آورد.

    وی گفت: طبق بررسی کارشناسان تیم اورژانس اجتماعی کارون، این ۲ برادر به نام‌های محمد رضا و احمد ناصریان، حدود ساعت ۲۱ پنج شهریور امسال در منطقه کانتکس اهواز مشغول جمع‌آوری زباله بودند که با برخورد یک دستگاه  پراید زیر گرفته شدند.

    عباسی ادامه داد:این ۲ کودک که به شدت مجروح شده بودند به شکل معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافتند، راننده متخلف نیز پس از بروز  تصادف از محل متواری شد.

    معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: طبق تحقیقات محلی  پس از بروز تصادف با اطلاع رسانی مردم، ۲ کودک توسط اورژانس پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان گلستان منتقل شدند که پس از پذیرش اولیه و انجام آزمایش و عکسبردای، مشخص شد یکی از آنها از ناحیه هر دو پا شکستگی عمیق داشته و از ناحیه سر و صورت نیز دچار جراحت جزیی شده است.

    وی گفت: کودک دیگر نیز به شدت از ناحیه سر و صورت و بدن مجروح شد که  بعد از چند روز و پشت سر گذاشتن مراحل درمان از بیمارستان گلستان مرخص شد و هم اکنون هر دوی آنها در منزل پدری خود دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارنند.

    عباسی ادامه داد: مادر این ۲ کودک نیز به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده گاهی به همراه ۲ پسر خود در سطح شهر اقدام به جمع آوری و بازیافت زباله ‌کرده و از این طریق بخشی از هزینه زندگی خود و فرزندان را تامین می‌کرد.

    معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان افزود: اورژانس اجتماعی بهزیستی با انجام تحقیقات محلی و اطلاع از وضعیت کودکان و مراجعه به بیمارستان گلستان و بررسی وضعیت و روند درمان کودکان و تهیه گزارش مددکاری از طریق بازدید از منزل کودکان از شرایط این ۲ برادر اطلاعات را جمع آوری کرد.

    عباسی گفت: تهیه بسته غذایی برای کودک و خانواده ، تشکیل پرونده برای پیگیری تصادف کودکان و ارجاع پرونده به مراجع حقوقی، پیگیری روند قانونی پرونده با حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در دادگستری شهرستان،برقراری مستمری هزینه معیشت کودکان،حمایت

    روانی از خانواده ،مشاوره با والدین کودکان و بررسی توانمندی آنها برای ایجاد زمینه اشتغال والدین،تشکیل پرونده برای ۲ کودک در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده برای ارایه خدمات روانی، اجتماعی و آموزشی ومعیشتی از جمله اقداماتی است که بهزیستی برای این کودک انجام داده است.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز60
    دیروز613
    این هفته2550
    این ماه10045
    کل476325

    1403-01-10