پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Thursday, 28 March 2024

    مدیرکل بهزیستی استان خوزستان: ۵۸ مرکز سالمندان در استان فعالیت می کنند

    مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان (۷ تا ۱۳ مهرماه) با شعار "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" گفت: ۵۸ مرکز سالمندان در استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان غلامرضا صدیق راد با تأکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضاهای آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت:سازمان بهزیستی ازجمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه هست ،که بیش از نیم قرن است که خدمات خود را به سالمندان عزیز در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۵ سالمند تحت پوشش بهزیستی خوزستان  دارای پرونده اجتماعی و ۹ هزار و ۴۷ نفر دارای پرونده توانبخشی هستند اظهار کرد:  در حال حاضر تعداد  ۱۹۴   سالمند ازخدمات مراکز روزانه توانبخشی ، هزار و ۱۸۷نفر از ظرفیت های برنامه )CBRتوانبخشی مبتنی بر جامعه)، ۸ هزار و ۴۳۱ نفر از کمک های مستمر حوزه اجتماعی، هزار و ۲۳۷ نفر از کمک های مستمر حوزه توانبخشی، ۵ هزار و ۸۶۸نفر از تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی و ۵۲ نفر از خدمات مناسب سازی محیط زندگی بهره مند هستند.

    صدیق راد همچنین افزود: تعداد ۵۸ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان، آموزشی توانبخشی روزانه سالمندان، خدمت در منزل سالمندان و مراقبت در منزل سالمندان به ۸۲۷ سالمند ارائه خدمت می کنند.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان درباره مشکلات ایجاد شده برای سالمندان با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ملاقات عمومی در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان، شرایط دیدار غیرحضوری باخانواده ها به صورت مجازی فراهم شده است.

    غلامرضا صدیق راد همچنین گفت: از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی و غیر حضوری  به ایشان و همچنن پیگیری امور سالمندان تحت نظارت به صورت تلفنی از طریق مراکز مراقبت در منزل بوده است.

    وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی کشور و دفتر مدیریت پیشگیری از بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۸، تأمین و تهیه واکسن آنفولانزا به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کویید ۱۹ در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان در دست اقدام است.

    صدیق راد در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای جمعیت سالمند کشور تصریح کرد:توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان همواره از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی بوده است و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاهسازی به آحاد جامعه درباره نیازهای این قشر توجهات گسترده تری صورت گیرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز278
    دیروز424
    این هفته2155
    این ماه9650
    کل475930

    1403-01-09