یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Sunday, 28 April 2024
    Previous Next

    کارکنان بهزیستی با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند

    صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی ، مدیر کل و کارکنان بهزیستی استان و شهرستان اهواز با حجت السلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر 

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی استان  در این دیدار ضمن تشکراز حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد به جهت حضور دربرنامه هاو مراکزنگهدای  و حمایت از بهزیستی، به تشریح بخشی از فعالیتهای بهزیستی پرداخت وگفت:بهزیستی سازمانی حمایتی و تخصصی است که ده ها وظیفه سخت و سنگین را برعهده دارد.

    کریمیان بیان کرد:  بیش از ۱۱۵ هزار خانوارمعلول بی سرپرست و آسیب دیده تحت پوشش بوده و از خدمات مختلف مستمر و غیر مستمر توانبخشی،پیشگیری ، اجتماعی و ... بهره مند می شوند.


    وی افزود:حدود ۴ هزار معلول ،سالمند ،کودک بی سرپرست یا بد سرپرست وآسیب دیده اجتماعی در ۱۲۰ مرکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری  و به آنها خدمات مختلف توانبخشی و مراقبتی ارائه می شود.


    مدیر کل بهزیستی استان گفت: در سال گذشته۹۷۰ واحد مسکونی و تسهیلات اشتغال به ۳۲۰۰نفر  جهت راه اندازی مشاغل خرد و کوچک خانگی پرداخت شد.


    وی با بیان اینکه فردی که مهارت دارد قطعا بیکار نخواهد ماند ،تصریح کرد: امسال باهمکاری  اداره کل صنایع دستی وگردشگری وسازمان فنی وحرفه ای نهضت مهارت آموزی را سرلوحه فعالیتها قرار داده ایم و ۲۵۰۰نفر شناسایی و به فنی و حرفه ای  جهت کسب مهارت برای راه اندازی مشاغل بر اساس نیاز روز معرفی کرده ایم.

    کریمیان اظهار داشت :  ساخت شیرخوارگاهی بزرگ با کمک خیرین  در دستورکار است و  هزار مسکن نیز جهت خانواده های دارای چند معلول و نیازمند  در سال جاری هدف گذاری شده و در دست ساخت است.

    مدیر کل بهزیستی افزود: درراستای مردمی سازی امسال حداقل  ۴۰ مرکز غیر دولتی وموسسه مردمی و خیریه راه اندازی خواهدشد.

    وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و اربعین حسینی یاد آور شد: دوموکب در مرز شلمچه و چزابه در حال آماده سازی برای پذیرایی از زوار عزیر است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تجهیزوتکمیل  آنها نیازمند مشارکت خیرین عزیز هستیم و دراین مواکب ازمعلولین ومددجویان پذیرایی وخدمات توانبخشی ومشاوره ای هم ارائه می شود.

    کریمیان درپایان  به  موضوع آسیبهای اجتماعی ،قانون حمایت از حقوق معلولان بخصوص، مناسب سازی معابر واماکن عمومی  ،ساماندهی کودکان خیابانی و خدمات ارائه شده  در اینخصوص اشاره کرد.

    حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اهواز  نیز ضمن تبریک هفته بهزیستی به مدیران و کارکنان  این سازمان  اظهار داشت: حفظ کرامت انسانی افراد تحت پوشش  و توجه به تقویت بنیه اعتقادی و مسائل دینی و فرهنگی آنها بسیار مهم و قابل اهمیت است.

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اهواز ضمن  تشکراز زحمات وتلاش های کارکنان بهزیستی درخدمت رسانی به معلولان وآسیب دیدگان اظهار داشت: خداوند نعمتی را از افراد می گیرد اما نعمات دیگر و توانمندیهای خاصی را به افراد دارای معلولیت عطا می کند و خداوند به شما توفیق بدهد تا بتوانید خدمات مطلوبی به افراد تحت پوشش ارائه بدهید.

    حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امید آفرینی به افراد دارای معلولیت و افراد بهبود یافته  را مهم برشمرد و  افزود:  بهزیستی باید به مقوله امید آفرینی توجه ویژه نماید و البته سایر دستگاه ها هم باید در این راه به بهزیستی کمک کنند.

    ایشان در پایان با تاکید برایجاد اشتغال پایدارهمراه با مهارت آموزی تخصصی   و تامین مسکن به عنوان دو عامل مهم در توانمند سازی  جامعه هدف بهزیستی بیان کرد:انشاالله خداوند متعال به همه ما توفیق تبعیت از فرامین الهی را بدهد تا بتوانیم به جامعه هدف بهزیستی و قشری که مورد عنایت خاص خداوند هستند خدمت نمائیم.

     

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز106
    دیروز910
    این هفته5533
    این ماه13339
    کل491152

    1403-02-09