شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024
    Previous Next

    دررسانه|واگذاری ۱۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در شادگان

    ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان از واگذاری ۱۵ واحد مسکونی به افراد تحت تکفل بهزیستی در شادگان و افتتاح چند پروژه دیگر در این شهرستان خبر داد.

    مهران کریمیان در مراسم واگذاری ۱۵ واحدمسکونی، بهره‌برداری ۳ طرح اشتغال و افتتاح یک مرکز مشاوره که امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در شادگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در ششمین روز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۵ واحد مسکونی، سه طرح اشتغال و یک مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در شهرستان شادگان افتتاح شدند.

    به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی در شادگان، کمک هزینه مسکن بلاعوض به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تکمیل مسکن دریافت کردند. از این تعداد، ۹۸ خانواده بی‌سرپرست و تک معلول و ۱۰ مورد نیز خانواده‌های چند معلول هستند.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۲ خانواده بی‌سرپرست شادگان از ابتدای امسال کمک هزینه ودیعه مسکن به مبلغ، ۲۸۸ میلیون تومان دریافت کردند. ۲۱ خانواده تحت پوشش نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کردند. واحدهای مسکونی ۲۲ خانواده دارای معلول نیز به مناسب‌سازی نیاز داشت که در مجموع ۲۱۶ میلیون تومان هزینه مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی دریافت کردند.

    وی افزود: با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، اداره‌کل راه و شهرسازی و بخش محرومیت‌زدایی سپاه، واحدهای مسکونی مددجویان در حال ساخت است و در آینده نزدیک تعداد زیادی از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که فاقد مسکن هستند، صاحب سرپناه می‌شوند.

    کریمیان با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۳ نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی شادگان که آماده ورود به بازار کار بودند از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بهره‌مند شدند و مشاغل خود را توسعه دادند یا راه‌اندازی کردند. امسال ۵ بانوی سرپرست خانوار شادگانی، موفق به دریافت سرمایه کار بلاعوض به مبلغ ۹۰ میلیون تومان شدند و مشاغل خانگی راه‌اندازی کردند.

    وی افزود: ۹ معلول روستایی نیز در قالب طرح CBR و استادشاگردی با کمک خانواده‌های خود، مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند و مشاغل خود را در روستا راه‌اندازی کردند.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: هدف اصلی سازمان بهزیستی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و تسهیل‌گری اشتغال و تامین مسکن، مهمترین مصداق توانمندسازی برای افراد تحت تکفل است. کارکنان بهزیستی با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از ظرفیت‌سازی اجتماعی و همراهی دستگاه‌های متولی مسکن و اشتغال، با کمک گروه‌های مردمی و خیرین پیگیر رفع مشکلات است.

    وی گفت: در شادگان، بیش از ۹ هزار و ۶۰۵ خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد، ۶ هزار و ۹۲۶ خانواده دارای معلول و ۲ هزار و ۶۷۹ خانواده بی‌سرپرست و آسیب‌دیده اجتماعی هستند. در این شهرستان، ۱۹ مرکز غیردولتی با سازمان بهزیستی همکاری و خدمات‌رسانی می‌کنند که سه مورد از آن‌ها، مراکز مشاوره خانواده هستند. با توجه به وجود مسائل و مشکلات اجتماعی، درصدد توسعه و افزایش مراکز مشاوره هستیم تا بتوانیم در کمک به رفع مشکلات خانواده‌ها قدم‌های موثری برداریم.

    به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم مدیر کل بهزیستی خوزستان از واحدهای مسکونی فرسوده شهری در حال ساخت  "طرح تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و بنیاد مسکن"  و چند طرح اشتغال موفق بازدید کرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز832
    دیروز821
    این هفته5349
    این ماه13155
    کل490968

    1403-02-08