شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Saturday, 27 April 2024

    دررسانه|بهره‌برداری از ۶ واحد خوداشتغالی مددجویان بهزیستی اهواز به مناسبت دهه فجر

    ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان از بهره‌برداری از واحدهای خوداشتغالی مددجویان تحت پوشش بهزیستی اهواز به مناسبت دهه فجر خبر داد.

    مهران کریمیان در آیین افتتاح واحدهای خوداشتغالی مددجویان تحت پوشش بهزیستی اهواز که امروز (۱۷ بهمن‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: امروز به مناسبت دهه فجر، شش طرح اشتغال در اهواز به بهره‌برداری رسیده است. از ابتدای امسال ۱۱۹ نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی اهواز تسهیلات اشتغال خویش‌فرمایی و کارفرمایی به میزان ۱۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دریافت و مشاغل خرد و خانگی خود را آغاز کردند.

    به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین در این مدت ۱۲ نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اهواز سرمایه کار بلاعوض به میزان ۲۱۶ میلیون تومان دریافت و مشاغل کوچک و خانگی خود را آغاز کردند. 

    مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در ۱۱ ماه اخیر ۱۶۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی اهواز هزینه‌های بلاعوض ساخت و خرید مسکن به میزان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کردند. مسکن ۱۵۰ خانواده از این تعداد در قالب طرح نهضت ملی مسکن و واحدهای مسکونی در پروژه‌های منطقه اکباتان، سپیدار و فرهنگ شهر اهواز جانمایی شده است و در حال ساخت هستند. 

    کریمیان بیان کرد: ۱۸ خانواده نیز که عمدتا دارای دو معلول و بیشتر هستند به صورت خود مالکی در قالب ساخت و خرید، کمک‌های بلاعوض ۲۰۰ میلیون تومانی را از بهزیستی دریافت کردند. ۴۲ خانواده تحت پوشش نیز در زمینه ودیعه مسکن بلاعوض به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

    وی افزود: ۴۹ خانواده تحت پوشش نیز از تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند. 

    مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در اهواز برای مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی به ۶۶ خانواده تحت پوشش مبالغی به صورت بلاعوض پرداخت شده است. هزینه مناسب‌سازی پرداخت شده در ۱۱ ماه اخیر ۶۶۰ میلیون تومان بوده است.

    وی ادامه داد: در حوزه استاد شاگردی و CBR نیز که عمدتا برای معلولان ساکن در روستاها انجام می‌شود، به ۳۵ معلول مبلغی بالغ بر ۵۳۷ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است تا مشاغل خرد خود را راه‌اندازی کنند و به توانمندسازی که هداف اصلی سازمان است، برسند. 

    کریمیان بیان کرد: سازمان بهزیستی به منظور حمایت از جوانی جمعیت و خانواده‌های دارای چند قلو، از سرپرست‌های خانوارهایی که بیمار و فاقد شغل و نیازمند هستند، حمایت می‌کند. 

    مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۹۶ خانوار دارای چند قلو تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند. 

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز894
    دیروز821
    این هفته5411
    این ماه13217
    کل491030

    1403-02-08