یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Sunday, 28 April 2024
    Previous Next

    دررسانه|۲ مرکز شبانه روزی سالمندان و بیماران اعصاب و روان در ایذه به بهره برداری رسید

    اهواز - ایرنا - ۲ مرکز غیر دولتی شبانه‌روزی سالمندان، ۶ طرح اشتغال و چهار واحد مسکونی در هشتمین روز ایام گرامیداشت دهه فجر طی آیینی در ایذه با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: این مراکز حمایتی شبانه‌روزی سالمندان و بیماران روانی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان ایذه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

    وی افزود: این مراکز با مشارکت خیرین و موسسات خیریه به منظور ارایه خدمات توانبخشی مراقبتی و درمانی به بانوان سالمند و بیماران اعصاب و روان راه اندازی شده است.

    کریمیان با اشاره به این که یکی از برنامه‌های مهم تحولی سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی گسترش و توسعه خانه‌های کوچک حمایتی است، ادامه داد: از این طریق تلاش می‌شود تا خدمات مراقبتی و توانبخشی با کیفیت مطلوب به معلولان و بیماران روانی ارایه شود.

    وی گفت: در شهرستان ایذه ۳۷ مرکز غیردولتی و موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و خدمات مختلفی را در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری و توانمند سازی جامعه هدف ارایه می‌دهد.

    معاون مشارکت‌های بهزیستی خوزستان نیز در این آیین در اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۴۸ مورد تسهیلات اشتغال با اعتبار ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به معلولین و مددجویان بهزیستی در شهرستان ایذه پرداخت شده که موفق به راه اندازی در اشتغال خود شدند.

    رستم کردزنگنه ادامه داد: همچنین به ۶ بانوی سرپرست خانوار تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اشتغال با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال پرداخت شد که توانستند مشاغل خرد و خانگی خود را راه اندازی کردند.

    وی افزود: امسال به ۴۱ خانوار کمک هزینه بلاعوض مسکن جهت ساخت و تکمیل مسکن پرداخت شد که این مبلغ ۴۸ میلیارد ریال بوده است.

    معاون مشارکت های بهزیستی خوزستان با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهر ایذه ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی در استان توسعه اورژانس اجتماعی در این شهرستان و اجرای برنامه‌هایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در این شهرستان است.

    وی توضیح داد: با توجه به این که معلولیت و آسیب اجتماعی هیچگاه حذف نخواهد شد سازمان بهزیستی با تلاش شبانه روزی خود و انجام فعالیت‌های تخصصی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه اورژانس اجتماعی سعی در کنترل و کاهش آن در شهر ایذه دارد.

    کردزنگنه بیان کرد: در شهرستان ایذه بالغ بر ۶هزار و ۷۸۵ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند که از این تعداد ۴هزار و ۹۷۰ خانواردارای معلول و بیش از یک هزار و ۸۱۵ خانوار نیز زنان سرپرست خانوار و افراد آسیب دیده اجتماعی هستند.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز284
    دیروز910
    این هفته5711
    این ماه13517
    کل491330

    1403-02-09