چهارشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
Wednesday, 30 April 2025

    نشست هم‌اندیشی کاهش تبعات قطع برق در مراکز توانبخشی بهزیستی خوزستان برگزار شد

    صبح امروز ۲۰ فروردین ماه، نشست هم‌اندیشی با محوریت بهینه‌سازی مصرف انرژی و پیشگیری از قطعی برق در مراکز روزانه و شبانه‌روزی استان در دفتر معاونت امور توانبخشی بهزیستی خوزستان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،این جلسه با حضور سید علی جعفری معاون توانبخشی بهزیستی استان، کارشناسان دفتر مراکز روزانه و شبانه روزی، نمایندگان انجمن مراکز و کارشناس بهزیستی شهرستان اهواز برگزار و راهکارهای مقابله با قطعی مکرر  برق و مشکلات ناشی از آن بررسی شد.

    در این نشست مقرر شد ضمن پیگیری‌  و  و اعلام آدرس و شماره تماس کلیه مراکز به سازمان برق استان ، در  جلسه ای  با مسئولین این سازمان ،مشکلات پیش آمده در مراکز ،مطرح و راهکارهایی مانند نصب پنل‌های خورشیدی و تهیه موتور برق برای مراکز توانبخشی ارائه شود.

    گفتنی است در حال حاضر ۱۰۱ مرکز روزانه و ۴۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در سطح استان فعالیت دارند که ارائه خدمات نگهداری، آموزشی و توانبخشی از جمله پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی ، روانشناسی و... را به توانخواهان ارائه می کنند.

    فراخوان ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان

    ارائه خدمات از طریق خرید خدمت از بخش غیردولتی جهت خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان

    اداره کل بهزیستی استان خوزستان در نظر دارد  از طریق مشارکت  در راستای اجرای  بند "ز" ماده( ۱ ) آئین نامه اجرایی ماده ۲۲  قانون مدیریت خدمات کشوری  مصوب  ۱۳۸۹/۷/۱۱ وزیران کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ، ارائه خدمت به منظور فعالیتهای اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ ، تیم های سیار ، مرکز مداخله فردی خانوادگی و اجتماعی را در حیطه وظایف سازمان بهزیستی با رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سازمان بهزیستی به انجام رساند. 

    دارا بودن شرایط ذیل برای پیمانکار الزامی می باشد:

    • داشتن مجوز دارای اعتبار از بهزیستی (درج اهداف مرتبط در اساسنامه، روزنامه رسمی، و ...).
    • عدم شمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری.
    • موضوع آسیب های اجتماعی در اساسنامه موسسه قید گردیده باشد.
    • پرداخت کلیه هزینه های مربوط به انجام موضوع قرارداد اعم از حقوق و مزایای کارکنان، هزینه بیمه کارکنان، پرداخت عوارض قانونی و دریافت مفاصا حسابهای مالی ( بیمه، مالیات  و عوارض قانونی) بر عهده پیمانکار می باشد.
    •  پیمانکار متعهد است بر اساس برنامه اعلامی سازمان بهزیستی نسبت به پرداخت اقدام نماید.
    • پیمانکار متعهد است نیروی انسانی واجد شرایط ، امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به میزان کافی و به تعداد و کیفیتی که به تائیدکارفرما می رسد جهت انجام خدمات موضوع قرارداد به کار گیرد . پیمانکار متعهد به بکارگیری  افراد ذیصلاح و متخصص در امور محوله می باشد. 
    • پیمانکار می بایستی توانایی  پرداخت حداقل ۲ ماه دستمزد و مزایای کارکنان تحت پوشش خود را داشته باشد و در پایان هر ماه دستمزد و مزایای آنها را پرداخت نماید .
    • کلیه مسئولیت های حقوقی و جزائی ناشی از قانون کار و قانون تأمین اجتماعی افراد بکارگرفته شده بر عهده طرف دوم قرارداد بوده و در این زمینه طرف اول مسئولیتی نخواهد داشت.   

    اهدف کلی برنامه اورژانس اجتماعی:  

    • کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه می باشد.
    • ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری در شرایط بحران به فرد ، خانواده ( زوجین دارای اختلاف خانوادگی)یا گروه.
    • استفاده از مهارتهای تخصصی جهت مداخله در انواع خشونتهای خانگی .
    •  ارائه راهکارهای عملی مناسب به مراجعین در شرایط لازم.
    • تهیه گزارش های تحلیل کمی و کیفی مرتبط با گروههای هدف و موضوعات مرتبط با فعالیت خدمات  اورژانس اجتماعی .
    • ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع .
    • شناسائی مناطق و کانونهای آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی .
    • شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و باز پدید .
    • ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی .
    • مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب . 

    واجدین شرایط می توانند تا تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ جهت اطلاعات بیشتر به اداره فوریتهای اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان واقع در کیانپارس- خیابان اسفند غربی- طبقه اول مراجعه و یا از طریق شماره ۹-۳۳۷۶۸۲۲۶ داخلی ۲۳۱ تماس حاصل نمایند.

    فراخوان تاسیس مرکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی خوزستان

    اداره کل بهزیستی استان خوزستان در نظر دارد بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی مصوب سال ۱۳۵۹ و دستورالعمل های ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ مجلس شورای اسلامی مجوز تاسیس و فعالیت مراکز به شرح ذیل را به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار نماید.

    1. مرکز شبانه روزی خانه سلامت دختران  و زنان تحت خشونت خانگی و فرزندان تحت حضانت ایشان به نام "خانه امن "
    2. مرکز شبانه روزی کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت کودکان کار و خیابان در  معرض آسیب دیده اجتماعی(دخترانه ۷ تا ۱۳ و ۱۳ تا ۱۸ سال- پسرانه ۱۳ تا ۱۸ سال)
    3. مرکز حمایت های روانی -اجتماعی دختران و خانواده ( دختران بالای ۱۲ سال )آسیب دیده اجتماعی با عنوان "ندای مهر"
    4. مرکز نگهداری میان مدت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مبتلا به اختلال مصرف مواد
    5. مرکز حمایت و توانمندسازی زنان وآسیب دیده اجتماعی ۱۳ تا ۶۰ سال با عنوان مرکز "راه نوین"
    6. مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده "مرکز روزانه کودک کار"

    افراد علاقمند می توانند به حوزه امور اجتماعی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان اهواز واقع در خیابان ۱۵ غربی کیانپارس مراجعه و درخواست خود را ارائه نمایند.

    فراخوان تاسیس و راه اندازی مراکز روزانه و شبا نه روزی کودکان کار و خیابان

    اداره کل بهزیستی استان خوزستان در نظر دارد به منظور شناسایی، جذب، بررسی تابعیت، پذیرش، بازتوانی و پیگیری وضعیت کودکان کار و خیابان به خرید خدمت با استفاده از ظرفیتهای غیردولتی اقدام نماید.

    بدین منظور از موسسات حقیقی و حقوقی واجد شرایط دعوت به همکاری می نماید:

    -موسسات خیریه (غیر انتفاعی) حقوقی وحقیقی می بایست دارای پروانه تاسیس از اداره کل بهزیستی استان خوزستان باشند. در صورتیکه فاقد پروانه تاسیس از سازمان بهزیستی می باشد ظرف مدت یک ماه نسبت به اخذ پروانه تاسیس از کمیسیون ماده 26 اقدام نماید.

    -دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد.

    -هیچ گونه وابستگی سیاسی و حزبی و اهداف انتفاعی نداشته باشد.

    -اولویت با مراکزی می باشد که حداقل ۱ سال سابقه همکاری مثبت در حوزه اجتماعی و مورد تائید معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی باشد.

    -دستورالعمل مربوطه را به طورکامل مطالعه وشرایط آن را پذیرفته باشد.

    فرآیندهای قابل واگذاری جهت مراکز روزانه:

    • آموزش و آماده سازی نیروهای انسانی مورد نیاز
    • رصد پرونده های موجود و شناسایی جامعه هدف
    • شناسایی فعال جامعه هدف از سطح شهر و جذب و انتقال
    • اداره مراکز پذیرش اولیه، ارائه خدمات اولیه و غربالگری و اسکان موقت
    • بازدید از منزل ، تکمیل فرم های پرونده و درج گزارشات مکتوب در پرونده
    • توانمندسازی کودک یا خانواده
    • ارائه خدمات تخصصی و ارجاع به مراکز مورد نیاز
    • تهیه و پشتیبانی از سامانه های الکترونیکی طرح

    فرآیندهای قابل واگذاری جهت مراکز شبانه روزی:

    • آموزش و آماده سازی نیروهای انسانی مورد نیاز
    • رصد پرونده های موجود و شناسایی جامعه هدف
    • اداره مراکز نگهداری ، مراکز مادر و کودک
    • همکاری جهت نظارت بر وضعیت کودکان ساکن در مراکز اقامتی
    • اجرای طرح کمکی جهت توانمندسازی و بازتوانی اختصاصی کودک یا خانواده
    • مستندسازی و درج گزارشات در پرونده ها
    • تهیه و پشتیبانی از سامانه های الکترونیکی طرح
    • پیگیری پس از ترخیص به مدت ۲ سال از زمان ترخیص

    کلیه موسسات غیردولتی واجد شرایط فوق می توانند به مدت ده روز پس از انتشار فراخوان درخواست خود را به اداره بهزیستی شهرستان اهواز -خیابان 15 غربی کیانپارس-معاونت اجتماعی تحویل نمایند.

    Previous Next

    جلسه شورای معاونین بهزیستی خوزستان با محوریت جذب اعتبارات برگزار شد

    ظهر امروز ۱۸ فروردین ماه جلسه شورای معاونین بهزیستی خوزستان با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان و اعضای شورا در دفتر مدیریت اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه با تاکید بر توزیع دقیق اعتبارات و پیگیری جذب اعتبارات ملی  گفت: جذب سریع و به موقع اعتبارات، ارائه گزارش میزان جذب اعتبارات شهرستان ها به حوزه های تخصصی، بررسی چالش های موجود در زمینه جذب اعتبارات و پیگیری اسناد از جمله مواردی است که در روزهای باقی مانده سال مالی می بایست به طور ویژه  مورد توجه قرار بگیرد.

    کریمیان همچنین با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای سال پیش رو، عنوان کرد:تهیه گزارش عملکرد یکساله بهزیستی، چالش ها و موانع پروژه های نیمه تمام، ارائه برنامه های پیشنهادی برای سال پیش رو  و تعیین متولی جهت تهیه گزارش،بررسی میزان ثبت عملکرد شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی در سامانه معنا و نظارت بر عملکرد حوزه ها و پیگیری بر اجرای صحیح نظام نامه نظارتی ۶ ماهه  در دستور کار است.

     پیگیری و اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در اهواز، طرح بهزیست محله، طرح روستاهای عاری از مددجوی بیکار و نیز  پیگیری توسعه کیفی و کمی مشارکت‌های مردمی و استفاده از مسئولیت های اجتماعی شرکتها از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز618
    دیروز678
    این هفته2987
    این ماه20677
    کل690748

    1404-02-11

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر