پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
Thursday, 01 May 2025
    Previous Next

    بازدید مدیرکل دفتر بازرسی بهزیستی کشور از مراکز بهزیستی خوزستان

    مهناز کاشی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور و کارشناسان گروه نظارت و بازرسی بهزیستی کشور طی سفری به استان خوزستان از اداره کل بهزیستی استان خوزستان ، اداره بهزیستی شهرستان اهواز ومراکز تحت نظارت بهزیستی این استان بازدید کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان در جریان این بازدید که با همراهی مدیرکل بهزیستی خوزستان و کارشناسان مربوطه انجام شد، فعالیت‌های مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

    مهناز کاشی  هدف از این بازدیدها را  تطبیق عملکرد با دستورالعملهای  صادره وتدوین برنامه های بهبود در راستای ارائه خدمات به مددجویان و مراجعان عنوان کرد.

    مدیرکل دفتر بازرسی سازمان بهزیستی کشور ضمن تأکید بر ضرورت ارائه خدمات باکیفیت به مددجویان، بر شفاف‌سازی فعالیت‌ها، رفع نقاط ضعف و بهبود مستمر عملکرد مراکز تأکید کرد.

    وی همچنین از تلاش‌های کارکنان و مدیران بهزیستی استان تقدیر و بر استمرار نظارت هاو بهینه‌سازی فرآیندهای ارائه خدمات تأکید نمود.


    گفتنی است  مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور در ادامه  سفر در  جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با حضور  مدیرکل بهزیستی ، اعضای شورای اداری  و رابطین بازرسی بهزیستی های  سراسر استان ( به صورت حضوری و مجازی) ، شرکت کرد.

    Previous Next

    جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با محوریت سلامت اداری برگزار شد

    صبح امروز، سه شنبه ۷ اسفندماه، جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی و کارشناسان گروه نظارت و بازرسی عملکرد بهزیستی کشور، مدیر کل بهزیستی خوزستان، اعضای شورای اداری بهزیستی استان و رابطین بازرسی سراسر استان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان، در ابتدای این جلسه گفت:  مراقبت و صیانت از جامعه هدف، مدیران، همکاران و شرکای اجتماعی سازمان، پیشگیری از بروز مشکلات، برطرف کردن نواقص و اصلاح فرآیندها موضوع اصلی دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد می باشد.

    وی با اشاره به اینکه بهزیستی یک سازمان اجتماعی است افزود: رعایت اصول حرفه ای و اجرای قوانین بالادستی شرط لازم برای جلوگیری از مشکلات است و به همین دلیل در پایان هرسال،  ارزیابی عملکرد فعالیت های دستگاه های دولتی در دو حوزه شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی انجام می شود.

    کریمیان با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به شکایات و درخواست ها و تکریم ارباب رجوع، به عنوان یکی از محورهای اصلی ارزیابی عملکرد بیان داشت: از معاونین، روسا و کارشناسان بهزیستی در استان و شهرستان انتظار داریم تا با پاسخگویی مناسب، دقیق و قانونی به ارباب رجوع و اقناع ایشان، به ویژه در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی، به حفظ آرامش در جامعه هدف کمک کنند.

    وی اظهار داشت: مطالعه و اجرای دقیق دستورالعمل ها، بخشنامه ها و قوانین بالادستی برای رفع نقاط ضعف و شناسایی گلوگاه های فساد می بایست اولویت اصلی همه مدیران و کارشناسان قرار گیرد.

    مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین عنوان داشت:  از دیگر موضوعات حائز اهمیت که باید پیگیری گردد هزینه کرد به موقع، به جا و با اولویت بندی اعتبارات است .

    مهران کریمیان با بیان اینکه توجه به رعایت موضوعات اخلاقی  ورفتاری ، اجرای دقیق دستورالعملهای مالی و تکریم ارباب رجوع ونظارت مستمر برامورازجمله وظایف همه همکاران است   گفت: تدوین برنامه هایی جهت آموزش کارکنان در حوزه سلامت اداری، تقویت جایگاه دفتر بازرسی در تشکیلات به منظور صیانت از حقوق ذی نفعان و آگاهی رسانی درباره نکاتی که در رصدها و پایش های انجام شده توسط گروه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان بهزیستی کشور انجام شده است از جمله دیگر مواردی است که  منجر به  ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف خواهد شد.

    مهناز کاشی، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه به اهداف بازدیدهای میدانی اشاره کرد و گفت: «این بازدیدها با هدف ارتقاء سلامت اداری ، شناسایی موانع و مشکلات و تلاش درجهت رفع انها وتدوین برنامه های بهبود امور انجام می‌شود.» وی همچنین بر ضرورت مطالعه و اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها توسط کارشناسان و مدیران تأکید کرد و بر نظارت مستمر بر فرآیندهای جاریاشاره داشت.

    در پایان این جلسه، کارشناسان بهزیستی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت مراکز و شاخص‌های ارزیابی عملکرد پرداختند و به سؤالات حاضران پاسخ داده شد. این نشست با تأکید بر تعامل و همکاری برای ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی در استان خوزستان به پایان رسید.

    "مثبت ماه"پویشی برای کمک به جامعه هدف بهزیستی خوزستان در رمضان و نوروز

    معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان از اجرای پویش مثبت ماه خبر داد و گفت: در آستانه سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، به منظور کمک و همدلی با جامعه هدف بهزیستی برای تحقق آرزوهایشان ، پویش مثبت ماه ، همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،رستم کرد زنگنه بیان کرد:ماه مبارک رمضان و نوروز۱۴۰۴  فرصتی است تا ضمن بهره مندی از پتانسیل و ظرفیتهای مشارکتی خیرین و مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی،  با کمک هم استانیهای نوع دوست ،همچون گذشته بتوانیم  بخشی از نیازهای جامعه هدف زیر پوشش را تامین کنیم.

    کردزنگنه افزود:بهزیستی استان  با اجرای این پویش به دنبال تحقق آرزوهای مهمی همچون ساختن خانه و تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک به مهارت‌آموزی و توانمندسازی فرزندان بهزیستی، تأمین هزینه‌های درمان مددجویان، حمایت از سالمندان و سالخوردگان و تأمین ویلچر و تجهیزات توانبخشی فرزندان دارای معلولیت است.

    وی ضمن دعوت از شهروندان عزیز برای مشارکت در پویش خداپسندانه مثبت ماه عنوان کرد: شماره کارت مجازی  ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۲۷۲۳۲۹۴ ، شماره حساب بانک ملی ۴۱۵۷۰۳۴۵۴۱۶۰۳۹۵۹ ، شماره شبا  ۰۹۱۰۰۰۰۴۱۵۷۰۳۴۵۴۱۶۰۳۹۵۹ IR   و کد دستوری #۲۲۲۵۰*۶۶۵۵* از جمله راه های کمک رسانی نقدی است.

    معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان یادآور شد: شیرخوارگاه بهزیستی خوزستان واقع در اهواز، سپیدار، بلوارفنی و حرفه‌ای، جنب تامین اجتماعی و در سایر شهرستانها ادارات و مجتمعهای دولتی و موسسه های خیریه تحت نظارت بهزیستی آماده دریافت  کمکهای غیر نقدی  خیرین عزیز هستند.  

    Previous Next

    جلسه توجیهی شیوه نامه نظارت و رتبه بندی مراکز مشاوره بهزیستی خوزستان برگزار شد

    صبح امروز، دوشنبه ۶ اسفندماه، جلسه توجیهی شیوه نامه نظارت و رتبه بندی مراکز مشاوره بهزیستی خوزستان و برنامه ریزی برای مراسم روز روانشناس در سال آتی، با حضور سلامت اجتماعی بهزیستی خوزستان،کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی سراسر استان و جمعی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خوزستان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان، علی حسن زاده معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان گفت: هدف از برگزاری این نشست، بررسی نحوه اجرای شیوه نامه نظارت و رتبه بندی مراکز مشاوره روانشناختی غیر دولتی، ترغیب مراکز مشاوره به ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مراجعان و برنامه ریزی برای برگزاری روز روانشناس در سال آتی است.

    وی با اشاره به اهمیت حصول اطمینان از انطباق ساختار و عملکرد ‌مراکز مشاوره با دستورالعمل و ضوابط مربوطه افزود: اصلاح، ساماندهی و نظام مندسازی اقدامات و فعالیت های مراکز غیردولتی، نظارت و رتبه بندی مراکز مشاوره و تضمین کیفیت خدمات ارائه شده، افزایش میزان رضایتمندی و اعتماد مراجعین به خدمات دریافتی  از مراکز مشاوره و نیز ارزیابی مراکز به لحاظ کیفیت ارائه خدمات و نیز حمایت از حقوق مراکز غیر دولتی و خدمت گیرندگان آنها از جمله اهداف نظارت و رتبه بندی مراکز است.

    همچنین معاون سلامت اجتماعی و کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی استان بر اجرای دقیق فرم های نظارت و رتبه بندی مراکز تاکید کردند.

    حمید یوسفی نژاد کارشناس ارزیابی و عملکرد بهزیستی کشور نیز طی بازدیدی سرزده از جلسه امروز در جمع حاضران بیان داشت: نظارت بر مراکز غیر دولتی به منظور تقویت  و  ارتقا کیفیت ارائه خدمات مشاوره ای بسیار حائز اهمیت بوده و ابزار مورد استفاده در نظارت و رتبه بندی ،چک لیست های مندرج در  شیوه نامه ارسالی از سوی سازمان بهزیستی  کشور می باشد که با دقت نظر توسط کارشناسان مورد ارزیابی و رصد قرار می گیرد.

    اطلاعات تماس

    map markerآدرس : اهواز، کیانپارس، خیابان اسفند غربی، فاز 1، اداره کل بهزیستی استان خوزستان

    telephone تلفن :9-33768226-061

    icons8 faxفاکس : 33768342-061

    email openپست الکترونیکی : info@behzisty-khz.ir

    time ساعات کاری : 6صبح الی 13بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته بجز ایام تعطیل

     

    مکان ما روی نقشه

    آمار بازدیدکنندگان

    امروز365
    دیروز951
    این هفته3685
    این ماه365
    کل691446

    1404-02-12

    سامانه معبر

    پوستر سامانه معبر